(© Fot. Dariusz Gdesz)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Święta to czas rodzinnego biesiadowania. Nie liczymy kalorii i kieliszków. Na stole nie brakuje ciężkich potraw i smakołyków. Można uniknąć kłopotów z uczuciem przejedzenia, a jednak nie odmawiać sobie przyjemności biesiadowania.

Przed świętami przygotujmy sobie "wspomagacz trawienia", czyli kwas chlebowy. To prosty przepis: suchy chleb zalewamy gorącą wodą, dodajemy trochę cukru i cytryny. Stawiamy w chłodnym miejscu na kilka dni. Pijmy go przed i w czasie świąt. Dobrze jest ten kwas wymieszać ze świeżym sokiem z jabłek.

A jak sobie radzić z niestrawnościami w same święta? Wszystkie ciężkostrawne posiłki popijajmy herbatą, w której cukier zastępujemy połową łyżeczki melasy. Jeśli ktoś ma skłonności do zaparć, to już zawczasu powinien sobie przygotować siemię lniane, a jeśli ma skłonności odwrotne, to w pogotowiu niech stoi kleik ryżowy lub jęczmienny.

Polecamy też zwiększenie ilości błonnika w jedzeniu (np. z otrąb czy w chlebie pełnoziarnistym), suszonych owoców i popijanie herbatkami z kopru włoskiego. Wtedy z pewnością unikniemy kłopotów wynikających z przejedzenia. A przed piciem alkoholu, żeby nie cierpieć na następny dzień, można zastosować soki - z kapusty, selera z łyżeczką kolendry.



Wiadomości

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!